Vi har spesialkompetanse på håndtering av konflikter og mobbing/trakassering,
kartlegginger, lederutvikling, teambygging, arbeidsmiljø, utviklingsprosesser og kommunikasjon.
"Målet - veien - turen"
Konflikter oppstår fra tid til annen, og er ikke unormalt der mennesker samhandler.
Konflikter er ikke utelukkende negativt, selv om det å være involvert i en konflikt ofte oppleves som ubehagelig og belastende.
Blir konflikten håndtert på en konstruktiv måte kan det gi positive konsekvenser som blant annet læring og utvikling, problemløsning, bedre kommunikasjon, mestringsfølelse, mer selvinnsikt, kreativitet, høyere engasjement og trivsel, bedre arbeidsmiljø og mer konstruktiv samhandling.
Mange konflikter utvikler seg til å bli destruktive, og med negative konsekvenser både for medarbeidere og ledere, arbeidsmiljø, trivsel, helse og effektivitet. Grunnen til dette kanblant annet være at en velger ikke å gjøre noe, at det går for lang tid før en håndterer konflikten, eller at en håndterer konflikten på en uheldig måte.
I mange tilfeller vil det være en fordel å søke profesjonell bistand på et tidlig tidspunkt - blant annet for få veiledning og råd om konflikthåndtering, økt kompetanse om konflikthåndtering,
hjelp til konfliktkartlegging eller prosessuell bistand til selve konflikthåndteringen.